מתי ולמי מתאים טיפול זוגי קצר מועד?

למרות שכל תהליך שינוי ובטח טיפול זוגי לרוב אורכים חודשים ואפילו שנים, יש מצבים שבהם טיפול זוגי קצר מועד יכול להתאים ולהיות אפקטיבי.

נבדוק כאן בהמשך מתי טיפול זוגי קצר מועד יכול להתאים.
נתאר גם מה אפשר לעשות בטיפול כזה בכל תרחיש:

בתקופות של שינויים:

הרבה פעמים טיפול זוגי קצר מועד יכול לשמש זוגות כדי למנוע משברים בתקופות של שינויים.

בתקופת החתונה:
הכי נדיר והכי מומלץ הוא לפגוש זוגות שבוחרים להגיע להדרכה בתקופת החתונה. ברוב התרבויות מקובל שלזוגות שמתחתנים יש חניכה והדרכה. גם ביהדות קיים המוסד של הדרכת חתנים והדרכת כלות אבל לצערי למעט מגזרים מאוד מסוימים זה לא רלוונטי לחיי הזוג.
בתקופה זאת ניתן לעשות תהליך קצר שבו בני הזוג יקבלו כלים לזיהוי של תהליכים שעלולים לדרדר את היחסים ויקבלו כלים בסיסים לתקשורת ולתכנון חיי משפחה זוגיות, הורות וכלכלת המשפחה.

בתקופות של מעברים, שינויים ומשברים שונים:
הגדלת המשפחה בעקבות לידה, מעברי דירה, שינויים בקריירה, תאונה, מקרה מוות במשפחה הקרובה ועוד שינויים ומשברים עלולות להתלקח מחלוקות משמעותיות בין בני זוג. יש זוגות שעלולים למשוך את המחלוקת לאורך זמן. יש זוגות שאחד מבני הזוג יוותר על עצמו ויסתובב ממורמר לאורך שנים אחר כך. עדיף לפנות לאיש מקצוע למצוא דרך לדבר על הכול. גם אם במבחן התוצאה המצב יהיה דומה לכאורה לא יהיה מצב שבו אחד מבני הזוג או שניהם מסתובבים לאורך שנים כשהם שומרים דברים בבטן.

בתהליך קצר מועד כזה ניתן לעשות שיח פתוח שבו בני הזוג לומדים להכיר את רגשותיהם ואת הצרכים שלהם  ושל בן הזוג. זה שיח שמאפשר להביע את הפגיעות באופן מוגן שמור ומוכל.
לעיתים השיח הזה גם יכול להתפתח לתהליך גישור כי אחרי ששני בני הזוג מכירים היטב את הצרכים שלהם מופיעים לא אחת פתרונות חדשים שמפותרים את המחלוקות.

בתקופת הקן המתרוקן:
כאשר אחרון הילדים עוזב את הבית, החיים משתנים ממשפחה לזוג. עכשיו בני הזוג נשארים עם עצמם והחיים משתנים לגמרי. בני הזוג נדרשים בעל כורחם לייצר "חוזה חדש"  ביניהם. איך ומתי יקדישו זמן לזוגיות שלהם? איך הם יתנהלו מול תפקידיהם החדשים בעולם? מה ידביק ביניהם עכשיו? זה זמן טוב להגיע לעשות טיפול זוגי קצר מועד לדבר על החיים, על הסבאות או סבתאות, על הזקנה שמתקרבת. לבדוק מחדש את הדבק.  לעיתים גם להניע מחדש את התשוקה.

 

בתקופה של שחיקה גדולה בתשוקה.
אם אתם שמים לב שחיי המין נעלמו מחייכם לחודשים רבים, אם לא מצליחים לדבר על זה או אם דיברתם אבל כלום לא הישתנה אל תדחו את זה יותר מידי.  זה זמן טוב להגיע לתהליך טיפול זוגי קצר מועד ולקבל כלים חדשים לתקשורת מינית וכמה תרגילים לשיפור התשוקה.

 

זוגות פרק ב' שעוברים לגור יחד:
אתם זוג פרק ב' אוהבים ורוצים לגור יחד. כדאי לכם לפנות לתהליך קצר מועד שיחזק אתכם בהחלטה שלכם. תקבלו כלים לשיח כלים ליצירת הסכמות במקרה של ויכוחים ותייצרו יחד ערכים משותפים לזוגיות שלכם ואולי גם חזון  זוגי.

לסיכום גם טיפול זוגי יכול להיות תהליך קצר ואפקטיבי במקרים רבים!

שלחו טופס קשר

 

התקשרו עכשיו

 

 

× ואטסאפ
דילוג לתוכן